Full-time

 

 16 April 2019

 

 Beveren

 

SEPIA Solutions (events, retail, digital)

Account Manager

Description

Klanten van SEPIA zijn corporate brands in de Benelux en hebben binnen SEPIA één aanspreekpunt voor de diverse marketing channels expertises (events, POS, digital). Wij zoeken een Account Manager die de diverse services voor de klant strategisch beheert en die ook ons klantenbestand mee uitbreidt.
De Account Manager is het strategisch gezicht (SPOC) voor de klanten.  Hij/zij weet wat leeft bij de klant, kent diens leefwereld en wat daarin beweegt, kent wijzigingen in hun activiteiten, behoeftes en organisatie en houdt voeling met zijn verwachtingen. Zo slaagt hij/zij erin een vertrouwensrelatie op lange termijn uit te bouwen. Hij/zij houdt regelmatig business review meetings en besprekingen rond continue optimalisaties, en verzekert de nodige rapportering en KPI-opvolging.

Daarnaast is de Account Manager verantwoordelijk voor het opvolgen van de projecten bij zijn/haar klanten, en zorgt samen met de collega-experts (Account Executive, Project Manager, ,…) voor grote klanttevredenheid. Gezien klanten corporate brands zijn, zijn de belangrijkste contactpersonen de marketingverantwoordelijken en de aankopers. De Account Manager weet vanuit de kennis van de verschillende SEPIA-mogelijkheden oplossingen op maat uit te werken in samenspraak met experts binnen SEPIA.
Hij/zij is ook verantwoordelijk voor de verdere groei binnen de groepen waartoe de klanten behoren, bereidt commerciële presentaties met verschillende oplossingen voor, werkt offertes en budgetten uit, begeleidt de klant in het beslissingsproces, onderhandelt de contracten, vertaalt de gekozen oplossing in concrete briefings voor de collega’s-experten en werkt samen met hen het project in de praktijk volledig uit.

In de verdere groei van SEPIA zetten we ook volop in op de uitbreiding van ons klantenbestand. De Account Manager maakt ook deel uit van het prospectieteam en neemt zo mee verantwoordelijkheid in het uitbouwen van "new business" en het aanbrengen van nieuwe klanten en projecten. Hij/zij gaat steeds op zoek naar nieuwe projecten, prospecten en tenderaanvragen, benadert deze prospecten en genereert leads.

De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:
• Accountbeheer van premium brands klanten voor het volledig servicepakket (events- en POS- marketing met fysieke en digitale touchpoints). Dit houdt in op lange termijn relaties met de klanten ontwikkelen en onderhouden, op regelmatige basis business review meetings organiseren, budgetbeheer, uitvoering en opvolging van lopende projecten, opvolging van KPI’s, e.d.
• Detecteren van nieuwe projecten en klantbehoeften:
    o Detecteren van de juiste klantbehoeften;
    o Vertalen naar interne briefings;
    o Begeleiding in het beslissingsproces, bijvoorbeeld via pilot testing;
    o Projectopvolging samen met collega-experts.
• Opvolgen van de markt en identificeren van opportuniteiten, inclusief weten wanneer tenders/ lastenboeken in de markt komen en hierop inspelen.
• Plannen van afspraken met potentiële klanten waar hun behoeften kunnen worden geïdentificeerd en geanalyseerd. De belangrijkste contactpersonen bij deze prospecten zijn de Marketing Managers voor de POS netwerken, alsook in een later stadium marketing aankoopverantwoordelijken.
• Onderhandelen van contracten, deals sluiten en de beslissing tot start van een project beïnvloeden.
• Nauw samenwerken met collega’s account executives en project managers voor het identificeren van oplossingen en het maken van offertes, alsook voor het opvolgen van de verkochte projecten.
• Behalen van vooropgestelde sales targets.

PROFIEL

De ideale kandidaat heeft het volgende profiel:
o Minimum bachelor diploma.
o Minstens enkele jaren relevante werkervaring in één of meerdere van de volgende gebieden:
    o Marketing omgeving;
    o Heeft in een commerciële functie gewerkt binnen een service-omgeving waarin de klant en zijn noden centraal staan;
o Kennis van en ervaring met nieuwe marketingtoepassingen voor POS en events en interactieve mogelijkheden voor de verhoging van de brand experience is een plus.
o Vloeiend in het Nederlands en Frans en goed niveau van het Engels.
De succesvolle kandidaat is:
o Autonoom, pragmatisch en proactief om zelfstandig zaken uit te werken en met een hands-on aanpak te implementeren (‘niet aan wal, maar mee op het schip’).
o Relationeel en empathisch, heeft een luisterend oor en kan zich gemakkelijk aanpassen aan verschillende soorten personen en omgevingen.
o Dynamisch en motiverend, een sterke communicator die positivisme en enthousiasme uitstraalt, zowel naar klanten als naar collega’s. 
o Open van geest, creatief, analytisch en oplossingsgericht om de klantvraag te vertalen.
o Teamspeler die goed kan samenwerken met mensen van verschillende afdelingen, en die zich thuis voelt in een omgeving waarin men samen de best passende oplossing uitwerkt.
o Flexibel en stressbestendig: kan onder druk werken, is beschikbaar en bereid buiten de uren te werken indien dit de klanten, projecten en het bedrijf ten goede komt.

AANBOD

SEPIA biedt de juiste kandidaat de kans om uitdagingen aan te gaan en verder te evolueren binnen en met het bedrijf.   Een boeiende job in een ambitieus en groeiend bedrijf dat het welzijn van alle medewerkers en de goede werksfeer hoog in het vaandel draagt en waarin je ruimte krijgt om jouw talenten volop in te zetten en voortdurend verder te ontwikkelen.

CONTACT

Reageer via deze site of mail jouw CV en motivatie naar hr@sepia.be en wij nemen snel contact op!

 

Apply online