OVER ONS

Vandaag bestaat SEPIA uit verschillende entiteiten en verschillende bedrijven.

SEPIA retail

SEPIA retail voorziet in een uitgebreid aanbod marketingdiensten en –oplossingen om de zichtbaarheid van uw merk en de merkervaring op points-of-sale te verbeteren. Deze diensten garanderen een kwalitatieve en tijdige uitvoering van uw marketingplannen op point-of-sale, of het nu gaat om verdeling van fysieke marketingmaterialen dan wel installaties van POS visibiliteitsmateriaal bij elke campagne.  Op basis van ervaring en data analyse, worden optimalisaties gerealiseerd zowel op de marketing materiaal aantallen als op het proces.

SEPIA retail bedient corporate merken in de Benelux. Service en kwaliteit zijn de kernwaarden.

SEPIA events

SEPIA events voorziet in een uitgebreid aanbod marketingdiensten en –oplossingen om de zichtbaarheid van uw merk en de merkervaring op events te verbeteren. Deze diensten garanderen een kwalitatieve, tijdige installatie van de materialen op uw event, of het nu om fysieke eventmaterialen gaat (podia, truss, vlaggen, tenten, …) of interactieve digitale content dragers (digitale schermen).  Op basis van ervaring en nieuwe technologieën, worden nieuwe event materialen en activatie oplossingen op maat van uw behoeftes gemaakt.

SEPIA events bedient corporate merken in de Benelux. Service en kwaliteit zijn de kernwaarden.

SEPIA digital

SEPIA digital is gespecialiseeerd in “content flow” oplossingen in SaaS met enerzijds Digital Signage oplossingen om de juiste content op de juiste plaats op het juiste moment te tonen en anderzijds een eenvoudig toegankelijk Digital Marketing Platform SEPIA360 inclusief Digital Content Management functionaliteit om de marketing content te beheren en te tonen en delen met elke belanghebbende.

Neem een kijkje op de website van Digital Signage oplossingen www.sepiadigital.be.
Je vindt de website van ons Digital Marketing platform SEPIA360 via www.sepia.be/360.

 

Strategische ligging

Het SEPIA hoofdkantoor ligt in Doornpark te Beveren. Met andere woorden: ideaal en centraal gelegen voor activiteiten in de Benelux.

 

SEPIA DNA: IMPACT!

Mensen hebben een uniek karakter én hun specifiek DNA. Dit geldt ook zo voor bedrijven. De waarden die ze aanhouden en door hun aders stroomt, zijn kostbaar… hun DNA bepaalt de acties en beslissingen die ze nemen.

Anderzijds heeft elke werknemer ook zijn eigen karakter, die mee het imago en cultuur van het bedrijf bepaalt.

Bij SEPIA hebben we ons DNA “IMPACT!” benoemd. Elke letter van dit woord vertegenwoordigt een belangrijke waarde die samen de unieke persoonlijkheid van SEPIA beschrijft.

Het woord IMPACT kunnen we opdelen in IM en PACT, waarbij PACT staat voor Positief, Agile (flexibel), Customer centricity en Teamgericht. Dit is een PACT die onze intrinsieke waarden bundelt zowel intern als met onze klanten. Een positieve attitude, in combinatie met een flexibele houding, is een belangrijke behoefte in deze veranderende tijden.

We koesteren Customer Intimacy en zetten daarom de behoeften van onze klanten steeds centraal in onze strategie. We groeperen creatieve teams waarbij iedereen zich gemotiveerd voelt en anderen kan motiveren. De M van Motivatie is dan ook onontbeerlijk binnen het SEPIA DNA.

Vervolgens is er nog de sterkte van de geconnecteerde SEPIA Identiteiten en onze positieve IMPACT is compleet

We beschouwen zelfkennis, begrip en erkenning als basisbehoeften om gezonde professionele relaties uit te bouwen met anderen. Onze communicatie is gebouwd op respect voor behoeftes, ervaringen en competenties van anderen en onszelf. Verbondenheid en empathie spelen dan ook een belangrijke rol in onze samenwerking. 

Tenslotte is een continue IMProvement (verbetering) een belangrijk principe bij SEPIA. Onze aanpak wordt gekarakteriseerd  door persoonlijke ontwikkeling, procesverbetering én een continue zoektocht om de relatie met onze klanten te verbeteren

Iedereen binnen SEPIA wordt gestimuleerd om ACTie te ondernemen! Doe iets, neem initiatief, sta op… Co-creatie is geen dode letter. Het voegt extra waarde toe aan de werking bij SEPIA en aan de interne en externe relaties.

Daarom werken we bij SEPIA met en naar IMPACT! Dat is onze cultuur, dat is ons DNA.

 

ONZE GESCHIEDENIS

De geschiedenis van SEPIA begint in 1954. Onze voorganger begint in die periode met het installeren van verlichte borden en merkverlichting op benzinestations en creëert zo als een van de eersten merk zichtbaarheid op points-of-sale. De daaropvolgende decennia breidt het bedrijf stap voor stap zijn aanbod van producten en diensten uit. Het bouwt een uitgebreide ervaring uit op vlak van promotie en zichtbaarheid van merken op points-of-sale, events, beurzen en productlanceringen.

In 2002 nemen Bärbel Buyse en Guido Vandenabeele, de vorige aandeelhouders, het bedrijf over. In 2005 gebeurt de rebranding naar SEPIA en in 2009 verhuist de hoofdzetel naar Beveren-Waas. De ondernemende aanpak van Bärbel en Guido geeft SEPIA een aanzienlijke boost. Zij geloven sterk in het creëren van een dynamische cultuur, samen met hun gemotiveerd en betrokken team. Het team heeft de vrijheid om zelf het heft in handen te nemen en engagement te tonen om de klanten zo optimaal mogelijk te bedienen.

Sinds april 2021 maken SEPIA nv, SEPIA retail, SEPIA events en SEPIA digital deel uit van de Staci Group en wordt Jens Vercammen CEO. Staci is een sectorgenoot van SEPIA met zowel een logistieke footprint in 6 landen in Europa, in de UK en in de USA en een digital signage footprint onder de naam Pixel Inspiration in UK en Frankrijk. De Staci Group is in sterke ontwikkeling. De eigenaars van Staci Group zijn Ardian (meerderheidsaandeelhouder), Société Générale Capital Partenaires en het Management. De hoofdzetel ligt nabij Parijs en er is in België ook een filiaal dat opereert vanuit Boom onder de naam Staci Belgium. Meer informatie kan u vinden op https://be.staci.com en www.pixelinspiration.co.uk .

Contact data


Jens Vercammen - CEO - +32 477 44 65 84 - jvercammen@sepia.be

 

ONZE WAARDEN

SERVICE : OPLOSSINGSGERICHT & ONTZORGEN

Onze belofte is het aanbieden van een oplossing op maat, waarop je kan vertrouwen. Wat er ook nodig is, we maken het waar. Flexibiliteit en positiviteit vormen dan ook de basis van de SEPIA attitude. Het belangrijkste aspect van SEPIA’s aanpak is open communiceren en luisteren naar jou als klant. Als we jouw merkwaarden en verwachtingen begrijpen, kunnen we u proactief adviseren om de gepaste oplossing te ontwikkelen en uit te voeren. Deze gepersonaliseerde en servicegerichte aanpak garandeert oplossingen op maat én een tijdige uitvoering. We stellen ons hierbij steeds flexibel op, zodat we jouw doelstellingen en deadlines halen. Ons doel? Jou ontzorgen, zodat we enkel gelukkige klanten hebben!

KWALITEIT : CONTINUE HOGE KWALITEIT

Onze ambitie om een continue hoge kwaliteit te leveren, wordt vooreerst vertaald in de perfecte uitvoering van uw marketing op POS en Events. Als we uw vlag installeren, zorgen we dat ze recht staat. Als we uw digitale dragers installeren, moeten deze perfect werken. Als we nieuwe materialen ontwerpen, doen we dat vanuit hoge kwaliteitsnormen. Als we uw brochures beheren, analyseren we elke beweging om te optimaliseren.

Bovendien wordt kwaliteit en betrouwbaarheid nog belangrijker in deze snel veranderende VOCA wereld (Volatiel, Onzeker, Complex, Ambigu). SEPIA speelt in op deze noden door de integratie van nieuwe technologieën. Denk daarbij aan 1-op-1 interactiviteit, digitale beeldschermcommunicatie, gepersonaliseerde content, integratie van print en digitale media, nieuwe event materialen en webshop en mediacenter systemen.

Het aanbieden van kwalitatieve oplossingen en goed werkende producten en diensten is beloond met het ISO 9001:2015 certificaat voor kwaliteit en het VCA/SCC label voor onze investeringen in veiligheid, gezondheid en milieu. Het belang die we hechten aan ethiek, respect en maatschappelijk verantwoord ondernemen is gecertificeerd door het Zilver label van Ecovadis.

 

SEPIA ONDERSTEUNT VZW BORN IN AFRICA

 

Bij SEPIA vinden we het belangrijk om talenten te ontwikkelen.  In de lijn van deze aanpak engageert SEPIA zich om kansarme Zuid-Afrikaanse jongeren met talent te ondersteunen in hun hogere opleiding via de vzw "Born in Africa". Deze vzw biedt educatieve en sociale ondersteuning aan gemotiveerde potentials  om door te groeien en hun talenten te ontwikkelen.

 

Je kent misschien enkele van onze klanten.