OVER ONS

Vandaag bestaat SEPIA uit twee divisies (SEPIA solutions en SEPIA products) en verschillende bedrijven.

SEPIA solutions

SEPIA solutions omvat 2 entiteiten: SEPIA events en SEPIA point-of-sale. Samen voorzien zij in een uitgebreid aanbod marketingdiensten en –oplossingen om de zichtbaarheid van uw merk en de merkervaring op points-of-sale en events te verbeteren. SEPIA solutions bedient corporate merken in de Benelux.

De focus is duidelijk: ‘top of mind’ zijn als betrouwbare marketing specialist op points-of-sale en events met op maat oplossingen die nieuwe technologieën integreert. Service en kwaliteit zijn de kernwaarden.

Op deze 1-op-1 kanalen ontmoeten klanten met uw brand of producten en kan merkvisibiliteit en ervaring bijdragen tot een meer verbonden gevoel van de consument. Onze teams integreren fysieke marketing en eventmaterialen (logistiek en installatie) met digitale schermen en interactiviteit.

SEPIA products werd Brands On.

Sinds 1 juni heeft SEPIA products haar naam veranderd naar Brands On en werd de gloednieuwe website: www.brands-on.eu gelanceerd.

Brands On is gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van visibiliteitsproducten, zoals parasols en signs, voor premium brands. De klanten van Brands On zijn internationale topmerken actief in de retail-, restaurant- en cateringmarkt.

Aarzel niet en ontdek hoe de parasols en signs oplossingen de zichtbaarheid van uw merk kan verhogen!

Strategische ligging

Het SEPIA hoofdkantoor ligt in Doornpark te Beveren. Met andere woorden: ideaal en centraal gelegen voor activiteiten in de Benelux. Onze tweede vestiging ligt in Hasselt, van waaruit onze diensten tevens gecoördineerd worden. Deze centrale locaties zorgen voor een besparing op transport en brengen zo een ecologisch voordeel met zich mee.

 

SEPIA DNA: IMPACT!

Mensen hebben een uniek karakter én hun specifiek DNA. Dit geldt ook zo voor bedrijven. De waarden die ze aanhouden en door hun aders stroomt, zijn kostbaar… hun DNA bepaalt de acties en beslissingen die ze nemen.

Anderzijds heeft elke werknemer ook zijn eigen karakter, die mee het imago en cultuur van het bedrijf bepaalt.

Bij SEPIA hebben we ons DNA “IMPACT!” benoemd. Elke letter van dit woord vertegenwoordigt een belangrijke waarde die samen de unieke persoonlijkheid van SEPIA beschrijft.

Het woord IMPACT kunnen we opdelen in IM en PACT, waarbij PACT staat voor Positief, Agile (flexibel), Customer centricity en Teamgericht. Dit is een PACT die onze intrinsieke waarden bundelt zowel intern als met onze klanten. Een positieve attitude, in combinatie met een flexibele houding, is een belangrijke behoefte in deze veranderende tijden.

We koesteren Customer Intimacy en zetten daarom de behoeften van onze klanten steeds centraal in onze strategie. We groeperen creatieve teams waarbij iedereen zich gemotiveerd voelt en anderen kan motiveren. De M van Motivatie is dan ook onontbeerlijk binnen het SEPIA DNA.

Vervolgens is er nog de sterkte van de geconnecteerde SEPIA Identiteiten en onze positieve IMPACT is compleet

We beschouwen zelfkennis, begrip en erkenning als basisbehoeften om gezonde professionele relaties uit te bouwen met anderen. Onze communicatie is gebouwd op respect voor behoeftes, ervaringen en competenties van anderen en onszelf. Verbondenheid en empathie spelen dan ook een belangrijke rol in onze samenwerking. 

Tenslotte is een continue IMProvement (verbetering) een belangrijk principe bij SEPIA. Onze aanpak wordt gekarakteriseerd  door persoonlijke ontwikkeling, procesverbetering én een continue zoektocht om de relatie met onze klanten te verbeteren

Iedereen binnen SEPIA wordt gestimuleerd om ACTie te ondernemen! Doe iets, neem initiatief, sta op… Co-creatie is geen dode letter. Het voegt extra waarde toe aan de werking bij SEPIA en aan de interne en externe relaties.

Daarom werken we bij SEPIA met en naar IMPACT! Dat is onze cultuur, dat is ons DNA.

 

ONZE GESCHIEDENIS

De geschiedenis van SEPIA begint in 1954. Onze voorganger begint in die periode met het installeren van verlichte borden en merkverlichting op benzinestations en creëert zo als een van de eersten merk zichtbaarheid op points-of-sale. De daaropvolgende decennia breidt het bedrijf stap voor stap zijn aanbod van producten en diensten uit. Het bouwt een uitgebreide ervaring uit op vlak van promotie en zichtbaarheid van merken op points-of-sale, events, beurzen en productlanceringen.

In 2002 nemen Bärbel Buyse en Guido Vandenabeele, de huidige aandeelhouders, het bedrijf over. In 2005 gebeurt de rebranding naar SEPIA en in 2009 verhuist de hoofdzetel naar Beveren-Waas. De ondernemende aanpak van Bärbel en Guido geeft SEPIA een aanzienlijke boost. Zij geloven sterk in het creëren van een dynamische cultuur, samen met hun gemotiveerd en betrokken team. Het team heeft de vrijheid om zelf het heft in handen te nemen en engagement te tonen om de klanten zo optimaal mogelijk te bedienen.

SEPIA combineert een strategie van interne groei en groei door overnames. In 2014 koopt SEPIA het bedrijf Prime Products over. Deze Antwerpse aanbieder van digitale schermen en merktekens is gespecialiseerd in de voedings- en drankindustrie. In 2015 wordt Actwise geïntegreerd. De Hasseltse specialist in installaties op events en POS zorgt ervoor dat SEPIA geografisch blijft uitbreiden en geeft het bedrijf ook een boost in de eventsector.

Contact data

Bärbel Buyse – Managing partner: +32 476 92 59 29 - bb@sepia.be

Guido Vandenabeele – Managing partner: +32 472 32 35 85 - gv@sepia.be

 

ONZE WAARDEN

SERVICE : OPLOSSINGSGERICHT & ONTZORGEN

Onze belofte is het aanbieden van een oplossing op maat, waarop je kan vertrouwen. Wat er ook nodig is, we maken het waar. Flexibiliteit en positiviteit vormen dan ook de basis van de SEPIA attitude. Het belangrijkste aspect van SEPIA’s aanpak is open communiceren en luisteren naar jou als klant. Als we jouw merkwaarden en verwachtingen begrijpen, kunnen we u proactief adviseren om de gepaste oplossing te ontwikkelen en uit te voeren. Deze gepersonaliseerde en servicegerichte aanpak garandeert oplossingen op maat én een tijdige uitvoering. We stellen ons hierbij steeds flexibel op, zodat we jouw doelstellingen en deadlines halen. Ons doel? Jou ontzorgen, zodat we enkel gelukkige klanten hebben!

KWALITEIT : CONTINUE HOGE KWALITEIT

Onze ambitie om een continue hoge kwaliteit te leveren, wordt vooreerst vertaald in de perfecte uitvoering van uw marketing op POS en Events. Als we uw vlag installeren, zorgen we dat ze recht staat. Als we uw digitale dragers installeren, moeten deze perfect werken. Als we nieuwe materialen ontwerpen, doen we dat vanuit hoge kwaliteitsnormen. Als we uw brochures beheren, analyseren we elke beweging om te optimaliseren.

Bovendien wordt kwaliteit en betrouwbaarheid nog belangrijker in deze snel veranderende VOCA wereld (Volatiel, Onzeker, Complex, Ambigu). SEPIA speelt in op deze noden door de integratie van nieuwe technologieën. Denk daarbij aan 1-op-1 interactiviteit, digitale beeldschermcommunicatie, gepersonaliseerde content, integratie van print en digitale media, nieuwe event materialen en webshop en mediacenter systemen.

Het aanbieden van kwalitatieve oplossingen en goed werkende producten en diensten is beloond met het ISO 9001:2015 certificaat voor kwaliteit en het VCA/SCC label voor onze investeringen in veiligheid, gezondheid en milieu. Het belang die we hechten aan ethiek, respect en maatschappelijk verantwoord ondernemen is gecertificeerd door het Zilver label van Ecovadis.

 

SEPIA ONDERSTEUNT VZW BORN IN AFRICA

 

Bij SEPIA vinden we het belangrijk om talenten te ontwikkelen.  In de lijn van deze aanpak engageert SEPIA zich om kansarme Zuid-Afrikaanse jongeren met talent te ondersteunen in hun hogere opleiding via de vzw "Born in Africa". Deze vzw biedt educatieve en sociale ondersteuning aan gemotiveerde potentials  om door te groeien en hun talenten te ontwikkelen.

Brands On

SEPIA products became Brands On.

On the 1st of June SEPIA products has changed its name into Brands On.  We have just launched our brand new website: www.brands-on.eu .

Please have a look to discover how our parasols and sign solutions can increase visibility of your brand!

Go to Brands On

Je kent misschien enkele van onze klanten.